24 Mart 2012 Cumartesi

Açlık Oyunları


Açlık Oyunları başlasın.

Show them what you can do!

Tabi ki de her kitap uyarlaması olan film gibi çok tuttuğunu söyleyebilirim. Harry Potter, Twilight çılgınlığına yeni bir seriyi daha koyduk hep beraber.

Harry Potter'la çok farklı yerlerde, evet. Harry Potter'dan daha çok sevdiğimi söylemek zorundayım. Yani Harry Potter'da da isyan çıkmıştı ama hani halk yoktu pek. Açlık Oyunları'nda ise iyice diplere kadar iniyordunuz. Var olan sadece Peeta ve Katniss aşkı değildi.

Twilight'dan nefret ediyorum ama söyleyeceklerimin nefretimle ilgisi yok. Burnumla ağzım arasındaki ilişki bile Twilight'dan daha iyi bir aşk hikayesi olduğuna göre kolaylıkla Peeta ve Katniss'in hikayesi de öyle diyebiliriz. Gerçi Katniss kitaplarda ve filmde de gördüğümüz gibi duygu öküzü ama olsun. Bella malı gibi olmasından iyidir.

Çekime gelelim. Yani sinema okumadım ya da usta değilim ama izlediğim filmlere bakarak az çok bir şeyler söyleyebilirim. Hani çekim, durumla uyum içerisinde gitmiş gibi. Anlatabildim mi bilmiyorum da öyle işte.

Oyunculuklarda tek bir kusur göremedim abi. Katniss'e bir şey demiyorum zaten. Peeta (Josh) da çok eleştiri alsa bile gayet rolle gitmiş. Aşık oldum sanırım adama. Normalde Gale'i seviyordum ama film değiştirdi bunu. Bu arada Effie ve Haymitch... Oha demek istiyorum. Harika hani. Cinna'yı da geçmemek lazım.

Filmin en can alıcı noktası ise Rue'nun ölümüydü bence. Herkes ağladım falan dedi ama ben ağlamadım lan bende sorun mu var? Cidden güzel bir sahneydi. İsyan çıkması, Capitol'ün mıntıkadaki yerlerinin indirilmesi falan. Sonra Katniss'in o işareti yapması. Bu kadar güzel olacağını düşünmemiştim ama yanımda oturan kızlar da ellerini öyle kaldırınca sahneyi bok etti mallar. 

Bir de intihar edecekleri sahne... Kitapta heyecandan paragraf atlaya atlaya okuduğum için bir türlü anlayamamıştım ama filmi izleyince her şey yerine oturdu. Tabi kazandıkları ilan edildiğinde izleyenlerden birisinin “O ye.” demesiyle bu sahne de bok edildi.

Cato’nun ayrı bir paragrafı hak ettiğini düşünüyorum. İnsanlığa dönüşü gibi bir olay oldu sonda. Çok yakışıklı, bunu söylemem lazım. Cidden karakterin replikleri, her şeyi harika olmuş. Capitol onu insanlıktan çıkarmış ve bunu fark ettiğinde film tamamen yön değiştiriyor bence.

Kostümler de çok iyiydi. Zaten kitapları önceden bilmeye seyirciler için film daha çok bu yönüyle ortaya çıkarılmıştı ki gerçekten bu yönüyle ortaya çıkmayı hak etmiş.

Filmin ikinci yarısının ilk yarısı Peeta’ya diğerleriyle ittifak kurduğu için küfretmekle, diğer yarısı da Katniss’e Peeta’yı gerçekten sevmediği için küfretmekle geçti. Yine de güzeldi.

Bahsetmediğim kesin çok şey vardır ama hatırlayamıyorum şu anda. Zaten benim için önemli olan filmden çıkınca araba çarpmış gibi hissetmem ve gayette hissettim bunu. Ancak müziklerde bir sorun vardı, hani yok gibiydi. Bilemiyorum… Sadece röportaj kısmında ilgimi çekti müzikleri. Bir de Katniss’in şarkısı ve okçuluğu daha önce çıkmalıydı sanki.

Puan vereceksem onda dokuz verirdim. Mutlaka izleyin derim ama öküz gibi izlenmeyi hak edecek bir film değil. Anlayarak izleyin.

She came here with me. Tamam, belki daha genel bir fotoğraf kullanmalıydım ama cidden pek bir iyiler birlikte.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder