14 Haziran 2013 Cuma

DOCTOR WHO: EN İYİ YOLDAŞLAR

Önceden başladığım ancak sonrasında bırakıp pişman olduğum ve yeniden başlayıp sonuna kadar izlediğim tek dizi Doctor Who’dur. Tabi o zamanlar küçüktüm ve açıkçası hiç hoşuma gitmiyordu ancak şimdi tekrar izledim ve hayatımın en önemli olayları arasında girdi Doctor Who. Daha Doctor Who hakkında çok şey yazacağım ancak bugünkü yazımda Doktor ve yol arkadaşlarını anlatmak istiyorum. Tabi ki de bir liste şeklinde ve en az sevdiklerimden yukarı doğru gidiyor.

10. Mickey Smith ve 10


Mickey karakterini hiçbir zaman sevmemiştim çünkü bildiğin bir apaçiydi. Hatta Rose’un başta onunla nasıl çıktığına bile inanamıyordum. Ancak Doktor hayatlarına girdiğinde Mickey daha da nefret edilesi biri olup çıktı. Rose’u kıskanmalar da sürekli söylenmeler de… Bildiğiniz huysuzun teki oldu çıktı. Tabi her şey bittiğinde paralel evrenden geri dönüp Doktor’a da yardım etmeyi bildi. Mickey’den nefret etmiyorum, orası kesin ancak favori yol arkadaşım da değildi.

9. Martha Jones ve 10


Martha’yı ta dokuz numaraya koymamın sebebi onu sevmemem değil, başkalarını ondan çok sevmemdi. Martha gerçekten zekiydi, komikti ancak Doktor için sadece bir geçiş dönemiydi. Rose’la yaşadıklarını tekrar etmek istemişti bence. Ayrıca Doktor’un depresyon dönemlerine geldiği için Doktor da ciddiydi ve asla mutlu olabildiklerini sanmıyorum. Martha’nın da doktora olan platonik aşkı acı vermekten başka bir işe yaramıyordu ve kızı gördükçe üzülüyordum. Sonradan UNIT’e girdi tabi de rahat etti. Ancak Doktor’u herkese aynı şeyi düşündürerek kurtarması biraz saçma olmakla birlikte mükemmel bir hareketti.

8. Jack Harkness ve 10


Kaptan Jack Harkness hakkında çok fazla bir şey söyleyemeyeceğim çünkü Doktor’la o kadar da çok gezmedi. Yakışıklılığı ve egosuyla bilinen Jack’i herkes ölü sansa da Rose fark etmeden onu ölümsüz yapmıştı ve göründüğü son bölümde de Face Of Boe olduğu ortaya çıkmıştı. Dizinin en şaşırtıcı anlarından biri olmuştu tabi ki de Jack’in Face Of Boe olması. Şimdi ise Torchwood isimli spin-offda yer alıyor.

7. Clara Oswin Oswald ve 11


Clara’yı sevdim. Dik başlı ve akıllı olmasını ancak bir türlü alışamadım. River’ın gitmiş olduğunu bilirken Doktor’un karşısına çıkması ve sürekli çıkması güzel oldu ancak Clara ve 11’in gittiği yön bence iyi değil. Sevgili asla olmamalılar zaten Matt diziden ayrıldığına göre olamazlar. Ancak Clara’ya bir türlü ısınamıyorum. Minicik falan ama… Olmayınca olmuyor. Yine de onu buraya koydum çünkü karakteri daha gelişebilir ve kendini Doktor’un zaman bilmem nesine attı onu kurtarmak için. Yine de Doktor için tek “impossible girl”ün River olması gerektiğine inanıyorum.

6. Rory Williams ve 11


The Roman Guy Rory demek istiyorum. Rory, Doktor’la pek yalnız kalmasa da bence en iyi erkek yoldaşlardan biriydi. Doktor’a sürekli laf çarpması, Amy’ye olan aşkıyla Rory belki de en sevdiğim karakterlerden biri. Sonunda da efsaneleşti zaten Amy’yi iki bin yıl bekleyince. Mickey gibi kıskanç biri değildi, tabi ki de Amy’yi kıskanıyordu ve bazen gerçekten de bunaltıcı oluyordu ancak Rose’un aksine Amy hep Rory’yi seçtiği için insanı nefret ettirmiyordu.

5. Craig Owens ve 11


Craig sanırım Doktor’un en kısa süreli yoldaşlarından biri. Öncelikle Doktor’la ev arkadaşı olmuştu ki Doktor’un en normal halleriydi onlar, sonra da çocuğu olduktan sonra Doktor’la bir maceraya atılmıştı. Craig, Doktor’u en kolay anlayanlardan biriydi çünkü Doktor ona kafa atmıştı, yani düşünce akışı gibi bir şey yapmıştı. Craig’in olduğu bölümleri çok seviyorum ve umarım karşımıza ileriki bölümlerde de çıkar. Gerçi artık 11 olmayacağı için çıksa ne olur çıkmasa ne olur diye düşünmeden edemiyorum.

4. Donna Noble ve 10


Donna… Doktor’un en depresif zamanlarına denk gelmişti çünkü David’in diziden ayrılması ve Doktor’un rejenerasyon gerçime zamanıydı. Doktor ne zaman değişecek olsa her şey daha karanlıklaşıyordu ve Donna bu zamanlarda bile diziyi bir komediye göre çevirdi. Doktor’la yatmaya ya da sevgili olmaya çalışmayan tek kadın yoldaştı ancak sonunda da zaten bütün hafızası silindi. En son Doktor Donna olmuştu ancak onun eski, sıkıcı yaşamına dönmesini izlemek acı vericiydi.

3. Amy Pond ve 11


Amy’yi niye bu kadar başa aldığımı uzun süre düşünmem gerekti ancak sonradan fark ettim ki Amy, Doktor’un en karanlık sırlarını açığa çıkaran bir karakter. Gerçekten gizlediği şeyleri demiyorum, gerçekten karakterinin karanlık olan yönlerini diyorum. Amy hayatı boyunca tam anlamıyla Doktor’laydı ve birbirlerinin en iyi arkadaşı olmuşlardı. Gerçi Amy onunla bir ara yatmaya çalışmıştı ancak olsun… Onları geçebiliriz tabi.

2. Rose Tyler ve 10


River’ı mı öne koysam Rose’u mu öne koysam diye düşündüm durdum ancak Rose Tyler bile River Song efsanesini geçemez. Rose’la 10 ölesiye yakışıyordu ya. Hala içimde bir yara olarak kaldı ve Rose olan bölümleri izledikçe ağlayasım geliyor. Allah belanı versin Doomsday demek istiyorum. Rose mükemmeldi yaa. Rose yani. Bacımız gibi bir olaydı. Onlar birlikte olsun, evlensinler diye öyle bir bekledim ki.

1. River Song ve 11


Her ne kadar bazen River’ın 11 için çok yaşlı olduğunu düşünsem de kadın ne zaman “Hello sweetie.” dese eriyorum. İki insan o kadar mı mükemmel olur ya. O flörtleri, o davranışları… Allahım yerim. River ve 11 gittiği için o kadar üzgünüm ki! Bildiğiniz eş gibilerdi ya. TARDIS’i falan birlikte temizliyorlardı, birlikte kullanıyorlardı. Hatırladıkça mutlu oluyorum. Ancak keşke River ve Doktor’un bir geleceği olsaydı. Bu arada evlendiler de ne oldu? Al, bak. Ay ay.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder