24 Nisan 2013 Çarşamba

BRAVE

Evet efendiim. Yine bir film yazısıyla karşınızdayım. Hayatımda yazmaya değer bir tane olay bile olmadığı için son zamanlarda film izleyip izlediklerimi de buraya yazıyorum. Aslında güzel oluyor, hiç fark etmeden… Yazacağım desem bir yazarım iki yazarım sonra bırakırım. Her neyse, konumuza dönelim. Bugün size En İyi Animasyon ödülünü almış olan Brave’i yazmaya çalışacağım. Aslında çok uzun zamandır izlemek istiyordum da bir türlü zaman bulamamıştım.Bugünse zaman yarattım ve Brave’i izledim.
Öncelikle filmin müziklerine değinmek istiyorum. İskoçya’da olduğu için bol bol gayda sesi duymak mümkündü filmde. Müzikleri aşırı derecede eğlenceliydi ve şarkıları da gerçekten güzeldi. İsmini bilmiyorum ama filmin başlarında Merida ormana ilk girdiğinde çalan şarkı çok hoşuma gitmişti. İkinci olarak ise akıcılığına ve süresine değinmek istiyorum. Filmin başta ne kadar sürdüğünü bilmiyordum ve bir baktım ki film bitmiş. Sadece bir buçuk saat sürüyor yani Sefiller gibi insanı ekran karşısında süründürmüyor. (Ki Sefiller de çok güzeldi.) Bu filmin ülkemizde de baya reklamı yapılmıştı hatırlarsanız. Beren Saat Merida’yı nasıl seslendirdi bilemiyorum ama filmi orijinal sesle izlemenizi öneririm çünkü seslendirenler karakterleri aksanlarıyla birlikte yansıtmıştı. Özellikle Merida’nın “No no no.” yerine “Nou, nou nou.” gibi bir şeyler demesi falan çok hoştu. Bir de Merida’nın saçlarına değinmek istiyorum. Son zamanlarda dikkatimi en çok çeken şey animasyonlarda baş roldeki kızın saçları oluyor. Tangled daha eski kalıyor ancak onda da Rapunzel’in saçlarının üzerinde çok duruluyordu. Burada da Brave’in saçları o kadar güzel o kadar gerçekçi yapılmıştı ki en karanlık sahnelerde bile kızın saçları hareketliydi.
Peki bu filme Oscar getiren olay neydi diye sorabilirsiniz. Akademi neye göre ödülü veriyor bilemem ancak Brave’i diğerlerinden ayıran ana unsur konusu ve mesajıydı bence. Günümüzde çoğu film klasik ilerler: Kız oğlanla tanışır… Bu sefer oğlan yok. Sadece kız var ve kendi hayatını bir oğlan için tehlikeye atmıyor. Kendini buluyor, ailesinin değerini anlıyor. İşte bu yüzden Brave’in çocuklara izletildiği kadar büyüklere de izletilmesi gerektiğini düşünüyorum. Mutlaka izlemenizi öneririm.
“There are those who say fate is something beyond our command. That destiny is not our own, but I know better. Our fate lives within us, you only have to be brave enough to see it.”


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder